Ještě před pár lety
si neumělLukáš Povejšil
představit, že
komunikace s klienty nebo dodavateli
bude součástí jeho každodenních povinností.
Teď má pod palcem nejen celý sklad, novou půjčovnu DreamRENT, ale také svůj první menší tým. Známí se mu kdysi na jedné akci smáli, že vlastně jen chodí sem a tam po place. Až když si s ním vyzkoušeli uprostřed noci vše odstěhovat zpátky do skladu, uznali, že jeho práce je pořádná makačka.
Proto se i snaží být parťákem nejen pro svůj tým, ale i pro brigádníky. Jak sám říká: „Byl jsem kdysi na jejich místě, potřebují pomoct, ne jen poslouchat mé rozkazy přes vysílačku.“
Pojďme zavzpomínat, kdy jste pro Dream PRO pracoval úplně poprvé. Vzpomenete si, jaká akce to přesně byla a co bylo tehdy vaší náplní práce?
Jestli si správně vzpomínám, tak je to tak deset let, v roce 2013, možná 2014. A byl to asi masopustní rej, jezdili jsme celou štaci po Ústeckém kraji.
To jsem v teplotách pod bodem mrazu stavěl dobové stánky.
Začínal jsem v Dreamu skoro jako všichni u nás - brigádně. Přivedl mě můj příbuzný Pepa, pro kterého jsem dříve hodně jezdil brigádně stavět stage na různé akce.
Když začal pracovat v Dream PRO, bral mě na brigády i sem, abych mu pomohl třeba právě stavět stánky nebo stěhovat inventář. Měli se mnou snad už tehdy dobré zkušenosti.
Jak se to vlastně překlopilo
do vaší stávající pozice a odpovědnosti?
Vlastně to tak nějak přirozeně navázalo právě na ty brigády. Už tehdy jsem jako brigádník dostal na starosti jeden z větších projektů – kluziště u obchodního centra Forum v rámci Ústeckých Vánoc.
Byla to velká věc a já se o ni staral od A do Z. Obrovská zkušenost.
Hodně často už mě na výpomoc oslovoval přímo Luboš Machoň, doporučili mě i tehdejší zaměstnanci, se kterými jsem se na brigádách potkával. Pak se nějak v té době uvolnilo místo právě na technické produkci, dali jsme si večeři a Luboš mi místo nabídl. Hned jsem do toho skočil.
A je to pořád ta stejná náplň práce,
se kterou jste tam začínal?
Už se to hodně pozměnilo.
Začínal jsem čistě s inventářem a s technickou produkcí.
Teď už k tomu mám navíc komunikaci s klienty, dodavateli, hodně nového právě z obchodní stránky, jako jsou třeba rozpočty. V mém týmu už jsme dva a já mám pod sebou moc šikovného kolegu, který se stará o sklad.
A nově je na mých bedrech i naše půjčovna mobiliáře DreamRENT. To je jedna z našich největších novinek a největších projektů.
Šlo od začátku vše bez problémů?
Nebo jste se musel v něčem učit chodit a zvykat si?
Vlastně si to všechno nějak od začátku sedlo takříkajíc na první dobrou. Řadu věcí jsem se hodně učil za pochodu.
Připravit inventář není nic složitého, musí se zapojit hlava a prostě nemít problém s tím, že něco přenášíte sem tam z místa na místo, aby to dávalo smysl.
Ale třeba zapojení aparatury pro mě byla nová věc, to jsem se musel naučit i další technické věci. Ale také pro mě bylo nové naučit se pracovat v týmu nebo třeba komunikovat s dodavateli.
Postupně i získáváte sebedůvěru, věříte více sobě i svým schopnostem, ale také jste si jistější v rozhodovacích procesech. To všechno se člověk časem učí, není to hned. A myslím, že mi to tak první rok určitě trvalo, než jsem si byl jistý, že dělám věci správně a umím se za ně postavit.
Kdyby mi před lety někdo řekl, že budu na denní bázi mluvit třeba s klienty, smál bych se, že to já určitě nebudu.
Vlastně jsem se tomu dost vyhýbal a byl jsem nejspokojenější, když po mně na akcích nikdo nic nechtěl, řešil jsem si inventář a kolegové vyřešili komunikaci. No, a teď je na mě i ta komunikace a naučil jsem se v tom chodit. To bych vážně tehdy neřekl.
Vy jste vlastně proměnil z brigádníka v dnes již letitého zaměstnance. Je to dobrá zkušenost, která vám teď v práci s brigádníky pomáhá?
Ano, vím, že jsem byl na jejich pozici a umím se vžít do jejich pozice. Vím, že jsem třeba hned nevěděl všechno a proto se snažím jim maximum vysvětlit nebo rovnou pomoct a jít příkladem, než jen diktovat přes vysílačku.
Na druhou stranu, ale také vím, jak je která práce obtížná a kolik obnáší času,
takže dokážu, ke smůle některých, vyhodnotit, že se třeba úplně nepředře a trochu se i možná vymlouvá. Je to člověk od člověka.
Za poslední roky se brigádníci u nás obměnili, ale máme i stálejší, za které jsem moc rád, protože už spoustu věcí umí udělat samostatně. Nicméně jsem vděčný za každého, kdo se nebojí práce.
Máte nějakou historku, která přesně ukazuje, co si lidé myslí o náplni vaší práce, aniž by věděli, co to doopravdy obnáší?
Tak tři až čtyři roky zpátky jsme pořádali Pivovarské slavnosti ve Velkém Březně. Po více než celodenní stavbě jsme postavili všechno v areálu až do posledního stolu a plotu.
Konečně běží akce a vy teď máte za úkol hlavně kontrolovat a být připraven, kdyby bylo potřeba něco zachránit.
Takže několikrát procházíte areál sem a tam. Potkal jsem při tom několik svých známých a když jsem kolem nich při kontrolách prošel už poněkolikáté, tak se smáli, že takovou práci by chtěli taky, když se jen procházím a sedím v zázemí.
Když akce skončila a já musel celý areál zase odstěhovat a odvézt, přišli ti stejní známí, prý jestli by mohli jet se mnou. Vyrazili jsme tedy společně, tak zhruba v půlce toho prvního vykládání dodávky u skladu (čekaly nás ještě tak možná dvě až tři) mi řekli, že končí a že takovou práci by nechtěli, že je to pořádná makačka.
Já jel ještě naložit a vyložit ty další dvě auta, připravit si věci na druhý den.
Skončil jsem asi půl páté a za čtyři hodiny mě čekala další akce. To je velká ukázka: představa versus realita.
Lidi si myslí, že se jen bavíme na akcích. Někdy má ale i organizace odvrácenou stranu.
Před několika lety jsme pro samosprávu dělali několikadenní akci v partnerském městě na Ukrajině kousek za slovenskými hranicemi. Na konci se místní organizátoři mezi sebou trochu nepohodli a my odjížděli v dost velkém stresu a uprostřed noci s obavami, zda nás vůbec pustí bez problémů přes hranice zpět. Nám se i přes pár problémů projet podařilo, ale naše vybavení tam stálo ještě dlouhé měsíce a bylo dost složité ho získat zpět.
Co řešíte s klienty nebo dodavateli nejčastěji? A je třeba něco, co se jim nejčastěji snažíte vymluvit?
Velmi často to bývá personál. Obzvlášť u klientů, kteří podobnou akci ještě nepořádali a nemají úplně představu.
My už na začátku radíme, že by tam třeba měl být produkční a nebo jinde zase hosteska.
Většinou si zvolí variantu, že tam dají vlastní zaměstnance, kteří s tím ale nemají žádné zkušenosti nebo se po nich chce, aby zastali práci dvou nebo dokonce tří lidí. A když se tam pak ten člověk trápí, nemá čas se ani napít nebo dojít na toaletu, tehdy přijdou s tím, abychom to zachránili a vyřešili.
Naším úkolem je samozřejmě vše nejen zachránit, ale také předvídat nebo ututlat, aby návštěvníci akce neměli ani potuchy, že něco řešíme.
Dream PRO už několik let půjčuje své vybavení klientům, až nyní z toho vznikla ale samostatná značka DreamRENT, kterou jste představili světu.
Proč ta změna? A co vlastně změna obnáší?
Chtěli jsme nabídku ještě více rozšířit a s tím se samozřejmě rozšiřuje i zodpovědnost za celý náš sortiment. Rozhodli jsme se to tedy rozdělit. Samozřejmě vše stále najdete na stránkách Dream PRO a jsme jeden celek, jen je to naše nová značka, které se chceme ještě více věnovat.
Máme nové vlastní stránky a nový e-shop, kde si každý bez problémů vybere.
Chceme lidem přiblížit, že u nás v DreamRENT si může vypůjčit nábytek na akci, ozvučení nebo dekoraci každý, nemusí to být jen firma.
Začínali jste kdysi dávno hlavně se službami pro firmy,
je právě třeba i DreamRENT dalším krokem, jak umožnit půjčování
eventového vybavení veřejnosti, jak říkáte?
Ano, proto jsme pro zákazníky připravili jednoduchý e-shop, aby si sami vybrali i podle cen, co by se jim líbilo a hodilo na jejich narozeninovou akci nebo jen na sousedské setkání. Nebo třeba pro maturanty na jejich maturitní ples.
Velký zájem je mezi veřejností hlavně o stoly, židle a party stany.
Co vše dnes ve vaší půjčovně mobiliáře DreamRENT zákazníci najdou?
A v čem ji plánujete například rozšiřovat?
Vlastně, co vás napadne. Od nábytku, stanů, doplňků jako jsou vymezovací sloupky nebo paravány až po svítící nábytek, ozvučení, kostýmy nebo dekorace.
Na eshopu nenajdete ale jen inventář, přidali jsme i pronájem různých aktivity a her nejen pro děti, ale také pro dospělé.
Můžou si vypůjčit techniku pro virtuální realitu, Piaggio Van s točeným frizzante nebo třeba hoverboardy. Snažíme se tím lidem přiblížit, že k tomu aby si mohli cokoliv zapůjčit, nemusí mít od nás objednanou akci. To je mylná představa
Hodně nás využívají i třeba konkurenční eventové agentury, protože náš sklad už je za ty roky opravdu dobře zařízený.
A také ho neustále doplňujeme podle toho jaká je zrovna poptávka.
Jak vlastně přesně probíhá takové půjčení vybavení na párty? Můžete mi to jako třeba zákazníkovi popsat podrobně krok za krokem?
Nejjednodušší je jít na web www.dreamrent.cz, ale prokliknout se dá i přes náš hlavní web Dream PRO.
Vyberete si v eshopu, co byste potřebovali a mohlo se vám na vaši akci hodit a stejně jako při jiném nákupu si to vložíte do košíku.
Vyberete si, jestli si chcete vše vyzvednout sami v našem skladu v Ústí nad Labem, poslat nebo jestli to chcete mít bez starostí a máme to doopravit i instalovat my. Tady přichází další fáze, nám se tato objednávka odešle na takzvanou poptávku, kdy se jim co nejdříve ozveme, abychom jim mohli potvrdit třeba termín a vysvětlit si předání.
Zákazník od nás má tedy celou cenovou nabídku a může se sám rozhodnout.
Samozřejmě jsou na webu uvedeny i telefonické kontakty, když někdo hodně spěchá a potřebuje zjistit, jestli mu danou věc můžeme půjčit ihned. Je to velmi jednoduché a časem to budeme ještě zdokonalovat.
Museli jste třeba už řešit v souvislosti s půjčováním nějakou nepříjemnost?
Na co byste chtěl zákazníky upozornit?
Tak to musím zaklepat, ale zatím jsme velký průšvih neřešili. Jsme rádi, když se zákazníci chovají k vypůjčenému slušně a nám se vrátí v pořádku připravený pro další.
Může se samozřejmě stát cokoliv, ale tady spíš doporučuji nemlžit a přiznat, co se stalo, ať to můžeme společně vyřešit a nejsou z toho pak zbytečné nepříjemnosti. Občas se stane, že se z vypůjčeného i něco ztratí.
Děláme to už roky a chápeme, že se může něco stát, hlavní je to s námi včas řešit.
Doporučujeme, aby měl klient třeba pojištění odpovědnosti, v rámci kterého se pak mohou tyto věci řešit.
A o co je teď největší zájem ze strany firem a co naopak od veřejnosti?
Co třeba plánujete podle velkého zájmu doplňovat?
Firmy si oblíbily svítící nábytek a jiné originální prvky, které třeba jinde nejsou k dostání. U široké veřejnosti pak vede vybavení na svatby, stany, nebo ubrusy.
Velký zájem je o gastro vybavení – pípy, talíře, příbory. Tomu se ale zatím hodně bráním, s tím, že bychom přepočítávali skleničky se těžko srovnávám (smích). Ale asi mě to časem čeká.
Změnil se nějak vztah lidí
směrem k práci agentury z vašeho pohledu?
Vnímám hodně, že například za poslední dva roky už většina klientů řeší hlavně kvalitu a ne tolik, jestli na nějaké věci ušetří drobné.
Naši zákazníci si váží vlastního času a energie a už to nechtějí všechno strhnout sami.
Objednají si vše včetně instalace, aby se mohli věnovat něčemu jinému a nám nechat to, čemu rozumíme.